Ezért szeretne minden második háztartás okos otthont
A fogyasztók fele kiemelten érdeklődik az intelligens, hálózatba kapcsolt otthonok iránt – derül ki az Ericsson ConsumerLab legújabb „Hálózatba kapcsolt otthonok” című tanulmányából. A tanulmányban részletesen elemzésre kerültek a különböző országokban élő fogyasztók IoT-tal, intelligens otthonokkal kapcsolatos igényei, elvárásai és attitűdjei. Az Internet of Things (IoT) röviden az interneten egymással kommunikáló eszközöket jelenti.
A tanulmány során európai és amerikai fogyasztók otthonaiban végeztek interjúkat. Válaszaik alapján kiderült, hogy a megkérdezettek közel fele élénken érdeklődik a hálózatba kapcsolt, intelligens otthonok iránt, és az érdeklődés középpontjában leginkább az egészségügyi és wellness szolgáltatások állnak, de nagy az érdeklődés a lakásbiztonság területe iránt is.
Forrás:Ericsson ConsumerLab, Hálózatba kapcsolt otthonok 2015
A mai rohanó világban az emberek felgyorsult életmódot élnek, és folyamatosan igyekeznek a fokozódó munkahelyi követelmények és a családi élet közötti egyensúlyt fenntartani. Már ma is több tucat olyan technológia és hálózatba kapcsolt szolgáltatás áll rendelkezésre, amely segít időt megtakarítani, kényelmesebbé és biztonságosabbá tenni hétköznapjainkat. – derül ki a jelentésből.
Patrik Hedlund, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója elmondta, hogy „a fogyasztók általánosságban pozitívan vélekednek az intelligens otthonról és előnyeiről. Azonban úgy találtuk, hogy jelenleg még nem olyanok élnek intelligens otthonban, akiknek ez a leginkább kézzelfogható előnyökkel járna. A felmérés azt mutatja, hogy a családok körében nem igazán terjedt még el ez a megoldás. Az intelligens otthon jelenleg leginkább a fiatalabb, egyedülálló férfiak körében népszerű, pedig a kisgyermekes családok számára kínálná a legfőbb előnyöket – például a házimunkák hatékonyabb elvégzését, vagy a családtagok és barátok akár távolról történő beengedését.”
„Az intelligens otthon terjedésének egyik fő akadálya jelenleg az, hogy az emberek egyelőre nincsenek tisztában vele, milyen értékes szolgáltatásokhoz férhetnének hozzá”,– tette hozzá Patrik Hedlund. A hálózatba kapcsolt otthonok sikeres elterjedésének feltétele, hogy a szolgáltatásokat össze kell hangolni az emberek igényeivel, és azokat a csoportokat kell megcélozni, akiknél ezek az igények valóban felmerülnek.”
Az intelligens otthonok által kínált szolgáltatások használatától a fogyasztók elsősorban egyszerűséget és műszaki támogatást várnak. A válaszadók 40%-a integrált otthoni szolgáltatásokat, míg a többség több támogatást és tanácsadást szeretne kapni a hálózatba kapcsolt otthoni szolgáltatások használatához.
A fogyasztók úgy érzékelik, hogy sok potenciális szolgáltató lehet az intelligens otthoni szolgáltatások egyre növekvő piacán, azonban főként a piacvezető szolgáltatók megoldásait részesítik előnyben.
A „Hálózatba kapcsolt otthonok” című teljes tanulmány angol nyelven itt olvasható. További cikkekért, információkért kövess minket a Facebookon!
blog comments powered by Disqus